نظر به اين­كه شركت ملي پالايش و پخش فرآورد­ه­ هاي نفتي ايران از جايگاه و ركن بنيادي حكمراني در حوزه صنعت پالايش نفت و بازار فرآورده ­هاي نفتي برخوردار مي­باشد مي­بايست بستري مناسب براي انتقال دانش فني و عمق بخشي به نهادها و ابزارهاي مالي را با توسعه روابط بين ­الملل فراهم آورد. از اين رهگذر در برقراری ارتباطات بین­المللی لازم است یک ساختار متشکل و یکپارچه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران وجود داشته باشد که بتواند مجموعه فعاليت­هاي زیر را در حوزه­ های مبادلات بين المللي « محصولات (شامل كالا و خدمات) »، « تكنولوژي و دانش فني »، « مواد اوليه و كالاهاي سرمايه ­اي و واسطه­ اي » و « سرمايه­ گذاري و تامين مالي » فرآهم آورد:

 

028.jpg

 

1- ايجاد و بهبود مناسبات بين ­الملل در راستاي ورود به بازارهاي  فرا منطقه­ اي و بين­ المللي از طريق طراحي و انتشار ابزارهاي نوين مالي متناسب با شرايط فني، بازار و قوانين و مقررات داخلي؛

2- ايجاد بستر مناسب جهت صادرات و واردات خدمات؛ از جمله خدمات فني و مهندسي صنعت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي از طريق طراحي و انتشار ابزارها، قراردادها و تفاهم­نامه ­هاي متناسب با شرايط فني، بازار و قوانين و مقررات داخلي؛

3- توسعه بازارهاي مالي صنعت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي داخلي كشور از طريق طراحي و پياده سازي نهادها و ابزارهاي مالي متناسب به منظور جذب سرمايه هاي بين­ المللي؛

4- تدوين سازوكارها و مقررات لازم در راستاي حضور فعالان صنعت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي در بازارهاي بين المللي با هدف سرمايه­ گذاري يا تامين مالي بين المللي؛

5- طراحي و پياده ­سازي سازوكارها، نهادها و ابزارها و زيرساخت­هاي لازم با هدف توسعه ديپلماسي فناوري با دارندگان دانش فني برتر در عرصه بين المللي به منظور انتقال دانش و تكنولوژي با تمركز بر پالايشگاه­ها و پترو پالايشگاه­ها؛

6- ايجاد سازوكارهاي لازم در راستاي تعاملات بخش­هاي سرمايه­ گذاري و مبادله محصولات پالايشي در راستاي تكميل زنجيره ارزش صنعت پالايش نفت در حوزه بين­الملل؛

7- فعال­سازي و مديريت مناسبات بين­ الملل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حوزه ديپلماسي انرژي و ديپلماسي فناوري در راستاي ايفاي نقش حاكميتي و رگولاتوري صنعت پالايش نفت كشور


گروه دورانV6.1.12.0