به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، ابوذر یوسفی، مسوول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت، امروز (سهشنبه ۱۳ خرداد) در برنامه میز اقتصاد با موضوع سرنوشت مبهم سپهتن و سیپاد اعلام کرد: عملکرد ناوگان باید از سال ۹۳ براساس اسناد حمل و جیپیاس انجام میشد، اما تاکنون تنها دادههای سامانه سپهتن برای شرکت ملی پخش ارسال نشده است.
وی افزود: در این زمینه باید همافزایی بین دستگاهها اتفاق بیفتد و بارنامهها براساس اسناد حمل صادر شود.
یوسفی گفت: در ماده ۴۶ قانون برنامه توسعه هفتم، اجرای طرح سوختگیری در مسیر الزامی شده است که زیرساختهای آن در شرکت پخش ایجاد شده است، جلسات کمیتههای فنی و کسب و کار به صورت فشرده در حال انجام است و امیدواریم از ابتدای سال دوم برنامه توسعه، این طرح را اجرایی کنیم.
مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت در ادامه اعلام کرد: اگر بتوانیم تجهیزاتی را روی ناوگان نصب کنیم که در مرحله نخست عملکرد ناوگان احصا و احراز شود، همه دادههای موردنیاز احصای عملکرد واقعی ناوگان جمعآوری خواهد شد.